lørdag 7. mars 2015

Magnus sin oppsummering av EM i Nederland

EM er ferdig i Arnhem i Nederland, og vår skytter, Magnus, er vel hjemme på norsk jord!

Under oppholdet skjøt han en individuell 60skudd på 10m og AIR50 med Helene Vikøren fra Årdal. 60-skudden endte på 610,4 poeng og en 32.plass av totalt 47 i klassen. Det norsk tremannslaget for junior menn (Magnus, Benjamin og Henrik) ble nummer 8 i lagskytingen.

Til slutt, før de norske pekte nesa hjemover, ble det skutt AIR50 konkurransen. Her stilte Norge med to lag, Henrik og Jenny på Norway2 og Magnus og Helene på Norway1. Norway2 best ut med en 10.plass etter 513,1 poeng, Norway1 kom på en 12.plass med 513,0. BARE FÅ POENG FRA SEMIFINALEN!!!!

Jeg snakket med Magnus i dag, og han forteller om sin egen opplevelse av EMet:

"Først og fremst vil jeg si at det var veldig gøy, og at det alltid vil være stort å representere Norge! I den individuelle konkurransen fikk jeg kjenne på mange følelser, alt fra å være veldig offensiv og fin og bare skyte gode tiere, til å måtte kjempe for hvert eneste poeng mot slutten. Jeg havna litt i tidsnød, det var også veldig uvant for meg, noe jeg ble stressa av. Jeg hadde ikke skutt noe godt før mesterskapet, så den åpningen jeg fikk var nok litt i det meste laget. Det var jeg ikke godt nok forberedt på. Men uansett, det var mange positive aspekter og mye lærdom å ta med seg fra den individuelle konkurransen!"
Helene og Magnus under AIR50 konkurransen

"Etter skuffelsen på den individuelle konkurransen ble AIR50 en opptur for meg personlig. Hadde en litt treg åpning, men hadde fin stigning utover i konkurransen. Det blir en litt annen følelse i kroppen når man skyter på lag på den måten. At vi skulle komme så nær semifinalen hadde jeg aldri trodd, men vi må vel si oss fornøyd uansett! Alt i alt en helt konge tur med en veldig bra gjeng."

Øvrige resultater finner dere her:
Junior Kvinner
Junior Menn

Vi er veldig stolt av å ha deg på laget, Magnus, og gratulerer deg med en flott EMdebut! Gratulerer!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar